Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Metsästäjäkurssit ja metsästäjätutkinnot 2021

Metsästäjätutkintoon valmentavat kurssit ja metsästäjätutkinnot järjestetään Neulamäen koulun auditoriossa, Pinokuja 6, 70150 Kuopio. Sisään käynti takapihalta F-ovesta. Iltaisin saa käyttää P-alueen henkilöstölle varattuja paikkoja

Kurssit ma. - to. klo. 18:00 - 21:00 (= 12 h), kurssimaksu 40 €. Toivomme maksua kortilla, käteinenkin käy. Nuorten kurssilaisten vanhemmat tai kuljetusvastaavat, joilla on metsästyskortti, saavat osallistua kurssille maksutta (metsästyskortti oltava mukana).

Tutkinnot alkavat klo 18:00, ole paikalla ajoissa. Tukinnon kesto max. 90 min.

Tutkintomaksu 20 €. Toivomme maksua kortilla, käteinenkin käy.

Metsästäjätutkinto 16.8.2021

Metsästäjätutkintoon valmentava kurssi 23.-26.8.2021, tutkinnot 30.8. ja 6.9.2021

Metsästäjätutkintoon valmentava kurssi 4.-7.10.2021, tutkinnot 11.10. ja 18.10.2021

*********

Kurssiohjelma

ma Metsästyslainsäädäntö (2 h) ja Riistaekologia (1 h)

ti Lajintuntemus (2 h) ja Eettinen ja kestävä metsästys (1 h)

ke Aseet ja patruunat metsästyksessä (2 h) ja Metsästyksen turvallisuus (1 h)

to Pyyntivälinet ja -menetelmät (2 h) ja Saaliin käsittely (1 h)

HUOM! Iltakohtaiset ohjelmat voivat vaihtaa paikkaansa.

*********

Kuhunkin tilaisuuteen otetaan enintään 50 henkilöä. Jos ilmoittaudut kurssille, kannattaa samalla ilmoittautua ainakin seuraavaan tutkintoon. Ennakkoilmoittautuminen kuopio@rhy.riista.fi aina kurssia tai tutkintoa edeltävän viikon keskiviikkoon mennessä. Viestiin osallistujan nimi, kurssin/tutkinnon päivämäärä ja puhelinnumero.

Metsästäjätutkinnon aihealueittainen esittely, harjoitustehtäviä https://www.riistainfo.fi/kurssi/metsastajatutkinto/

Metsästäjän opas painettuna 30 € ja verkkokurssin käyttöoikeus 25 €/12 kk https://www.riistainfo.fi/kurssikategoria/metsastajatutkinto.fi/